Telenor slaktes av deg

De mindre operatørene har flest fornøyd kunder. Telenor ligger på sin side på bunn i kundetilfredshet i mobil- og bredbåndsmarkedet. Det er konklusjonen i en landsomfattende undersøkelse utført av EPSI (European Performance Satisfaction Index) Rating, i samarbeid med Handelshøyskolen i Stockholm og Oslo Markedshøyskole, skriver Stavanger Aftenblad.

Les også:

- Flere misfornøyde mobilkunder
- Totalkaos hos Telenor
- Telenor er nasjonens hoggestabbe

Chess på topp

Blant de private mobiloperatørene er det Chess, Telio og Ventelo som ligger på topp med 73 poeng. På plassene etter følger Tele2 med 67,8 poeng og NetCom med 66,3 poeng, mens Telenor er helt på bunn med 64,3 poeng.

Når det gjelder mobiloperatører i bedriftsmarkedet er det NetCom som er på topp med 67,4 poeng. Kategorien Andre, der de mindre operatørene befinner seg, får 65,4 poeng, mens Telenor igjen er på bunnen, med 64,5 poeng.

Undersøkelsen viser at de små operatørene her flest fornøyde kunder og Chess er best i klassen, med en markant økning fra i fjor. Chess fikk også prisen for Årets Kundeservice under Mobilgallaen 2007 i forrige uke.

Lojale og misfornøyde

Merkelig nok viser undersøkelsen at Telenors kunder er oppsiktsvekkende lojale. Til tross for at NetCom hele tiden leverer bedre kundetilfredshet enn giganten i markedet er kundene deres mindre lojale, skriver Stavanger Aftenblad.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen