Telenor hadde tekniske problemer

Har du forsøkt å ringe venner og jobbforbindelser i dag og fått meldingen: ”Du har kommet til et nummer som ikke er i bruk”? Da er du bedriftskunde hos Telenor.

For nummeret du ringer er i bruk, du kommer bare ikke fram til det. Feilmeldingen du hører er altså feil.

Klokken 15.05 i dag opplyser Telenor at feilen skal være rettet.

Teknisk trøbbel

Problemet skyldes at Telenor har teknisk trøbbel. Feilen har pågått siden morgentimene i dag.

– Våre teknikere er i gang med å rette opp i vanskelighetene, opplyser en kundekonsulent hos Telenor.

Siden klokka ti

Feilen rammer så vidt Mobilen.no har kunnet bringe på det rene kun Telenors bedriftskunder, og oppstår når en av disse forsøker å ringe ut. Det spiller ingen rolle hvilket selskap den vedkommende skal ha tak i benytter seg av, den feilaktige feilmeldingen møter deg både når du skal ha tak i abonnenter hos Telenor, Tele2 og Netcom.

Mobilen.no ble oppmerksom på problemet første gang klokka 10, da flere medlemmer i redaksjonen selv fikk erfare problemet ved utgående samtaler.

– Feilen oppsto i forbindelse med flytting av en stral i natt, men er nå rettet opp i. Den rammet et begrenset antall våre bedriftskunder idet de forsøkte å foreta utgående samtaler, bekrefter informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen