Tele2 puster Chess i nakken

Telenor, NetCom og Chess fikk lenge ha de store markedsandelene for seg selv. Lillebror Tele2 så seg lei på de tre store, og har på et par år mer enn doblet markedsandelene sine.

Ferske tall fra Post- og teletilsynet viser at Tele2 har gått fra 3,5% markedsandel i 2003 til 7,4% i tredje kvartal 2006. Dermed er Tele2 snart på høyde med Chess – som lenge har vært som storebror å regne.

Chess i angrepsposisjon
I løpet av det siste året har Chess gjort en rekke sammenslåinger, og de har flyttet rundt på en del av sine eksisterende kunder. Dermed har fokuset på å kapre nye kunder blitt nedprioritert. Nå bytter Chess taktikk.

- Vi har spilt litt på defensiv midtbane i år. Det er i angrep vi er best, så nå skal vi fremover på banehalvdelen, sier markedssjef i Chess Jarle Alvær til Mobilen.no

Chess har ifølge Alvær både planer om å lansere nye produkter og delta i krigen om de nye kundene i året som kommer.

- Vi skal tilbake til det gamle Chess og være aktive prisutfordrere. Jeg har tro på en stor vekst i 2007, og vi kommer til å gjøre det ytterste for å beholde vår plass som markedets tredje største aktør, sier han.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen