Teknologiske mageplask

Historien er full av mobilteknologi som var forut for sin tid. Bare noen av dem har kommet tilbake.

Det kanskje mest spennende med å følge utviklingen av mobiltelefoner og tilbehør, er hver gang første generasjon av en ny teknologi dukker opp på markedet. Det er farefullt både for produsenter og forbrukere. For produsenten er det vanskelig å vite noe fornuftig om mottakelsen til produktet, og for den potensielle kjøperen er det aldri godt å vite om produktet er verd prislappen som står på.

Spenningsmomentet er så godt som alltid det samme. Hvor nyttig er egentlig dette? Forsøker de bare å selge oss enda en gimmick?

Vi går ut fra at de fleste mobilprodusenter legger til funksjoner og teknologi som de genuint tror skal være nyttige for kundene deres. Det virker vanskelig å tenke seg at funksjonalitet legges til ene og alene for å være en gimmick, som et slags teknologisk valgflesk som ikke leverer varene.

Les kommentarene (4)

Her er noen av sakene du kan lese på Ekstra i dag:

Til toppen