Teknofil.no til Electroworld

Electroworld er Nordens største arrangement for forbrukerelektronikk, og velger for første gang nettbaserte mediapartnere, og inngår et unikt strategisk samarbeid med MSN.no og Teknofil.no.

Sammen skal vi skape et samlingspunkt på internett for alle som er interessert i forbrukerelektronikk.

Nordens største

Electroworld er Nordens største årlige messe for forbrukerelektronikk, og avholdes 25. – 28. oktober på Lillestrøm.

Det forventes nærmere 40 000 besøkende, og det er også sannsynlig at alle disse kommer til å kjøpe minst ett nytt teknologiprodukt på messen.

– Vi i Teknofil.no produserer det redaksjonelle innholdet, som vil promoteres både på MSN.no og på Teknofil.no. Teknofil.no skal også stå for produksjon og distribusjon av det offisielle messebladet, og har ansvaret for det faglige programmet på messen, sier redaktør Marte Ottemo fra Teknofil.


Hjelp til å navigere i informasjonsjungelen
– Det er ingen tvil om at interessen for teknologi og forbrukerelektronikk har eksplodert i Norge. Digital forbrukerelektronikk som for eksempel mobiltelefoner og produkter for hjemmeunderholdning har forandret folks hverdag, men det kan ofte være vanskelig å vite hvor du som forbruker skal finne relevant, god og troverdig informasjon. Ved å samle de tre kanskje sterkeste aktørene på dette området for å samarbeide om et felles tilbud som inneholder både produktinformasjon og redaksjonelt innhold, ønsker vi å etablere et nettverk som gir forbrukere muligheten til å navigere i informasjonsjungelen og finne den informasjonen de er ute etter, sier Kurt Lekanger fra MSN.no


Gjennom samarbeidet vil de tre aktørene sammen etablere kanalen MSN Electroworld på MSN.no, som en videreutvikling av dagens ”MSN Digital Livsstil”-kanal.

- I tillegg til nyheter, guider og produkttester vil vi også fokusere på brukeropplevelsen etter at utstyret er kjøpt. Dette blir et av de store satsningsområdene for MSN.no, sier Lekanger.

Satser

I tillegg blir MSN.no og Teknofil.no offisielle mediapartnere for Electroworld, og skal sammen promotere og skape oppmerksomhet rundt arrangementet.

– MSN og Teknofil får økt trafikk og oppmerksomhet rundt sin satsning på digital livsstil, samtidig som etableringen på MSN vil styrke Electroworld-merkevaren ytterligere. Electroworld, MSN Electroworld og Teknofil har sterkt sammenfallende målgrupper. Samarbeidet gir samarbeidspartnerne unik mulighet til å formidle forbrukerelektronikk gjennom underholdning, nyheter og kunnskap, uttaler Stig Kristiansen, arrangør av Electroworld.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen