Sniktitt Oculus Rift – Flerspiller

Når du svever ute i verdensrommet er det vanskelig å ikke ende opp med et dumt glis. (Bilde: Hardware.no)

Vi har aldri før blitt så imponert av teknologi

Vi kunne hatt bedriftsmøtet midt i et astroidebelte.

En litt uvanlig dag på jobb i Hardware-redaksjonen: Jeg står og ser inn i de tomme, døde øynene på en demon. I den ene hånden holder han en perfekt kopi av en gammel Commodore-maskin, mens han peker på noen av bryterne og forklarer hva de er til. Jeg prøver å plukke opp en Gamecube, som faller ut av hånden min og tvers gjennom gulvet.

– Ah, sånt kan skje når du prøver å plukke ting opp med venstrehånden. Jeg er ikke helt ferdig med alt ennå, og fysikken er ikke fullstendig på plass, forklarer demonen, og legger fra seg Commodoren på bordet.

Modner raskt

Vi inviterte Christer-Andre Fagerfjell tilbake for å se hvordan Rift-utviklingen raser fremover.
Vi inviterte Christer-Andre Fagerslett tilbake for å se hvordan Rift-utviklingen raser fremover.Foto: Jørgen Elton Nilsen, Hardware.no

Jeg tar av meg VR-brillene av typen Oculus Rift, og på motsatt side av bordet gjør demonen – nå i VR-utvikleren Christer-André Fagersletts skikkelse – det samme. Utvikllingen av teknologi til de nye brillene har nemlig rast fremover siden sist vi hadde ham på besøk, og om vi lot oss imponere den gang, er effekten enda kraftigere i dag.

Les kommentarene (12)

Her er noen av sakene du kan lese på Ekstra i dag:

Til toppen