(Bilde: Skjermdump)

Smelter hjerter med ny vri på gammel teknikk

Denne reklamefilmen er ikke laget slik du tror den er.

Selv om reklamefilmer stort sett er kleine affærer vi ikke vier mye oppmerksomhet, dukker det fra tid til annen opp en variant som er verdt å se på én og to ganger.

Filmen du kan se nedenfor er en slik en.

Julestemning

I filmen møter vi to gode venner; en bjørn og en hare. Og denne julen vil haren at bjørnen skal få med seg. Hvordan det går til, vil vi ikke avsløre, men at det er en særdeles trivelig, liten fortelling er det ingen tvil om.

Likevel er det først og fremst fremgangsmetoden som er brukt for å lage filmen som vekker oppsikt.

Ved første øyekast ser det da ut som tradisjonell animasjon, blandet med stop motion – og det er det forsåvidt, men med en artig vri. Teamet har nemlig printet drøye 4000 todimensjonale «rammer» med figurer, som så ble skåret ut med laser og gitt liv via stop motion.

Les også: Se «Thriller» gjenskapt med Lego

Stop motion er en teknikk der man simulerer bevegelse ved å sette sammen en en rekke «rammer», hvor man beveger figuren eller gjenstanden et hakk videre for hver ramme.

Mer om hvordan filmen, som har kostet syv millioner pund å lage, ble til kan du se i videoen nedenfor.

Les også: Guide til timelapse

(Kilde: petapixel.com)

Kommentarer (4)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen