Sliter med Vista-leveranse


Bilde: Microsoft

Vi har tidligere fortalt om at flere kunder har ikke mottatt Vista-oppgradering slik de er blitt lovet.

Nettstedet PC World.com melder om fortsatte problemer med leveransen. Mange kunder har fortsatt ikke mottatt oppgraderingen - over tre måneder etter lansering av Vista.

Det finnes flere eksempler på kunder som har mast på både Microsoft og PC-leverandøren via e-post og telefon for å få oppgraderingen levert, men til ingen nytte.

Selskapet som tar seg av Vista Express-oppgraderingene for PC-produsenter som Acer, Fujitsu, Lenovo, HP og Toshiba, nemlig ModusLink, innrømmer at det har vært noen problemer med leveransen, men påstår nå at de fleste kundene skal ha fått oppgraderingen.

Vi kjenner imidlertid til flere tilfeller hvor ordren fortsatt kun står som "mottatt" i systemet til ModusLink - noe den har gjort de siste månedene - og de som har bestilt oppgarderingen har ikke sett noe til den.

Ifølge PC-produsenten Dell hadde 80 prosent av kundene fått Vista-oppgraderingen mandag 30. april, men at de resterende kundene skulle få DVD-en levert innen slutten av mai måned.

Ulike årsaker

Christine Pothier fra ModusLink mener problemene med leveranse av Vista-oppgraderingen skyldes en kombinasjon av flere ting, blant annet ugyldige kredittkort, adresseendringer og feilaktig eller manglende informasjon i dokumentasjon som knyttes til leveransene.

(Kilde: PC World.com)

Kommentarer (34)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen