(Bilde: NCE)

Slik blir du kongen av «Teslaville»

Gjør om Tesla-en din til en kabriolet!

Elbilen Tesla er tilsynelatende i ferd med å bli et like vanlig syn som Audi-er i Norges forsteder. Nye «Teslavilles» – boligfelt der du ser hus etter hus med svarte Tesla Model S-er stå parkert i helgene –  har i alle fall vokst frem overalt på Østlandet.

Hva gjør du da, hvis du vil skille deg litt ut fra naboen? Selskapet Newport Convertible Engineering (NCE) sitter på en løsning, melder Slashgear. Det er å forvandle Model S-en din til en kabriolet.

Er du TEK Ekstra-medlem? Vi tok med Tesla Model S på langtur (Hardware.no)

Tar imot bestillinger

NCE har allerede mottatt 100 bestillinger fra en kinesisk investor om å lage kabrioletutgaver av elbilen. I en pressemelding skriver selskapet at de starter på jobben i juli, og at de samtidig tar imot flere bestillinger hvis det er flere som vil sikre seg en eksklusiv Model S.

De gjennomfører arbeidet på tre steder: I California, i Dubai og i Barcelona. Du må selv levere bilen et av stedene til avtalt tid for å få det gjort.

Derimot kan prislappen og arbeidet kanskje være en liten hindring for noen. Det koster nemlig 170 000 kroner for å få en myk kalesje, og 290 000 for en «hard top». Dette kommer altså i tillegg til de 465 000 kronene det koster å kjøpe en Tesla Model S.

NCE sier de har spurt Tesla om et offisielt samarbeid for å produsere 5000 av disse Tesla-kabrioletene, og at de regner med å kunne si noe mer om det litt senere denne måneden.

Hva synes du om Tesla Model S som kabriolet? Si din mening i kommentarfeltet under!

Er denne kulere enn en Tesla?
Her er VW Boble gjenfødt som elbil »

(Kilder: Slashgear, pressemelding)

(Bilde: NCE)
(Bilde: NCE)
(Bilde: NCE)
(Bilde: NCE)

Kommentarer (4)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen