Slår et slag for enklere innpakning

Scenarioet er velkjent for de fleste av oss som har kjøpt elektronikk. Du må nærmest frem med avbiter og slegge for å åpne plasten minnekortet eller musen er sveiset inn i. For ikke å snakke om lekene til junior som etterlater seg unødvendig mye søppel – når du endelig får befridd leken.

Det er dette Amazon vil til livs og lanserer det de kaller frustrasjonsfri innpakning. I første omgang er det produkter som er sveiset inn i plast, som for eksempel minnekort, og leker som er festet til eskene med plaststrips og plastbiter.

Et eksempel på den ny, frustrasjonsfrie innpakningen fra Amazon.
Eksempel på den nye, frustrasjonsfrie innpakningen fra Amazon

Amazon har samarbeidet med blant andre Fisher-Price, Mattel, Microsoft og minnekortprodusenten Transcend, og tilbyr nå rundt 20 produkter med enklere innpakning.

Utvalget av produkter med frustrasjonsfri innpakning skal utvides fra begynnelsen av neste år, og det endelige målet er å en dag tilby alle produktene med slik innpakning.

(Kilde: Amazon)

Kommentarer (52)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen