Skjønner ikke mobilprisene

Danske mobilkunder er svært opptatt av å velge den billigste mobiloperatøren, men nesten tre fjerdedeler av abonnentene skjønner ikke mobilprisene, og nær halvparten har problemer med takstene hos sin egen operatør, melder den danske avisen Politiken.

Det er det danske analyseinstituttet Zapera som har undersøkt danske mobilabonnenter.

Ikke overrasket
Konserndirektør Morten Christiansen hos danske Orange er ikke overrasket over resultatet, og erkjenner at kommunikasjonsstrategien delvis har slått feil:

- Det virker som om kvalitet og innhold er blitt fullstendig oversett i kampen om markedet, sier han.

Fokus på pris
Den danske teleanalytikeren Torben Rune mener at det er operatørenes egen skyld, at de danske kundene er så fokusert på pris:

- I virkeligheten konkurrerer de nå bare med minuttpris, startpris og noen få andre basisparametre, sier han.

Tilfredshed med service
Selv om de danske mobilkundene har problemer med å få oversikt over prisene hos egen og andre operatører, synes de fleste at de forholdsvis lett kan få hjelp hos egen operatør.


Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen