Sjokkbrev til Nutel-kunder

Forrige uke sendte Advokatfirmaet Sylte ut et brev til 7 000 tidligere Nutel-kunder der de krever penger. Advokatfirmaet har sendt ut brevet på vegne av Knightsbridge Capital Group, som har kjøpt opp deler av konkursboets tilgodehavende. De hevder å ha et krav for mobilbruken i desember, skriver Dagens it.

Les også:

- Kundene raser mot Nutel
- Nutel er konkurs
- Redder Killbill

Kom som et sjokk

Dette kommer som et sjokk på mange av kundene hos den konkursrammede operatøren. Flere har betalt inn både depositum og forhåndsbetaling for fri bruk, og disse pengene ser ut til å ha forsvunnet i konkursen.

Brevet er sendt ut til alle som brukte abonnementet sitt i desember, og det er ikke skilt mellom kunder med det forhåndsbetalte abonnementet og de som skulle faktureres i etterkant. Mange reagerer også på en ufin ordlyd i brevet.

En ble krevd for 650 kroner, til tross for at han selv mener å ha omtrent 6 500 kroner til gode hos konkursboet for forhåndsbetaling og depositum.

Kan motregnes

Selv om ordlyden i brevet ikke antyder det viser det seg imidlertid at kunder som har forhåndsbetalt skal kunne motregne dette.

- De som har forskuddbetalt vil det ikke bli tatt noen rettslig skritt mot. Der har man motregningsadgang, sier advokat Olav Sylte.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen