Serviceavtale - en nødvendighet?

Alternativ tekst mangler

Har du svake ledd i ditt driftsmiljø?(Kilde: http://www.selectxcess.ie/)

Det finnes mange forskjellige typer serviceavtaler. Felles for disse er at de på en eller annen måte skal gi deg trygghet - enten ved hjelp av proaktive prosesser eller reaktiv assistanse når noe har gått galt. De fleste bransjer har leverandører som tilbyr en eller annen form for serviceavtale, enten det er kjølesystemer eller PC-programvare.

IT-industrien er kanskje den bransjen som har det mest prekære behovet for serviceavtaler. "Ting" har en tendens til å gå galt i tide og utide. Uten tilstrekkelig kompetanse på de rette områdene kan feil få veldig store økonomiske konsekvenser.

Mange av dagens IT-bedrifter har imidlertid teknikere eller driftsteam som gjerne fikser "alt" selv og det fungerer - ihvertfall tilsynelatende. Allikevel bør man tenke på å se driftsmiljøet i en større sammenheng og det er nettopp her serviceavtalen kan gjøre seg gjeldende.

Har du egentlig noen fordel av å betale tusenvis av kroner ekstra for serviceavtalen eller er dette en unødvendig kostnad? Kan dine egne teknikere bytte disker, hovedkort og feilsøke like godt som en spesialutsendt person fra serverleverandøren?

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen