Sense vil ha oppvask

Selveste sjefen i Sense, Nadir Nalbant, står nå fram og forteller at de fleste mobiloperatører, inkludert Sense selv, bruker uetiske metoder for å tjene mest mulig penger på kundene sine.

Blant annet forteller han at operatørene bevisst prøver å villede kundene med å lage forvirrende oversikter over prisene på de forskjellige abonnementene som tilbys, slik at kundene risikerer å ende opp med et abonnement som ikke passer de behovene de faktisk har, noe som er lønnsomt for operatøren, men ikke for kunden. Det er rett og slett for mange abonnement å velge mellom.

Reitangruppen, som kjøpte opp Sense for et halvt år siden, er klar for en skikkelig oppvask i tilbudene sine, og oppfordrer samtidig andre operatører til å gjøre det samme. Sense vil derfor i løpet av de neste ukene lansere et nytt abonnement, som skal benytte samme taktikk som Rema 1000, nemlig faste lave priser. Hvor mye man ringer skal ikke lenger påvirke prisen.

Sjefen i Chess, Idar Vollvik, humrer av utspillet fra Sense. "Man kan jo spørre seg om hvor troverdig dette er. Det fornøyelige budskapet er jo at Sense ikke lenger vil lure kundene", sier han til Dagbladet. I samme slengen ønsker han Sense velkommen etter på lavprismarkedet.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen