SE dobler utvalget

For noen dager siden ble det avdekket at Sony Ericssons globale markedsandeler har gått ned med 0,1 prosent i år, til tross for at det aldri før har blitt solgt så mange mobiltelefoner som de siste månedene.

Sjefen for Sony Ericsson, Miles Flint, mener at dette skyldes for lite satsing på telefoner i lavprisklassen. Man finner tross alt ikke mange budsjettelefoner i porteføljen til den svensk-japanske produsenten.

I løpet av 2004 lanserte Sony Ericsson totalt syv mobiltelefoner. Til sammenligning slapp Nokia over fem ganger så mange modeller på markedet.

Vil doble utvalget
Flint lover at Sony Ericsson vil lansere dobbelt så mange telefoner i år, og øke porteføljen enda mer i 2006. I løpet av de neste årene er målet å bli den tredje største produsenten på det globale markedet. I dag ligger Sony Ericsson på femteplass, med en markedsandel på 5,5 prosent.

Det ser dermed ut til at vi kan vente oss et langt bredere utvalg av SE-telefoner i årene som kommer.

(Kilde: Reuters)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen