(Bilde: Volvat)

Satser på timebestilling via mobil

Volvat tar konsekvensene av at stadig flere foretrekker å bruke smartmobilen i stedet for PC-en.

En undersøkelse gjort av Norfakta viser at hver tredje nordmann synes det er for lang ventetid for å få kontakt med fastlegen sin. 23 prosent oppgir at de ventet over 10 minutter før telefonen ble besvart sist de var i kontakt med fastlegen.

Volvat Medisinske Senter synes dette er bekymringsverdig, og lanserer derfor en ny tjeneste for timebestilling via mobiltelefonen. Ifølge Volvat er dette den eneste timebestillingsløsningen hvor man kan booke time direkte i legenes egne kalendere fra mobilen.

– De fleste telefonhenvendelsene til et legekontor er jo ikke akutte eller ment for å oppnå samtale der og da. Pasientene henvender seg for å få en rask timeavtale for å løse et problem, sier administrerende direktør Christian W. Loennecken ved Volvat i en pressemelding.

Christian Loennecken, administrerende direktør i Volvat Medisinske Senter.
Christian Loennecken, administrerende direktør i Volvat Medisinske Senter.Foto: Volvat

Jo flere som bruker, jo kortere ventetid

Løsningen gir pasientene tilgang til navngitte leger og spesialister direkte fra mobiltelefonen, slik at man kan bestille time hos den man ønsker. Det er selskapet Pingbull som har utviklet løsningen, som er basert på publiseringssystemet Wordpress.

Bruk av nye teknologiske hjelpemidler for å øke tilgjengelighet og brukervennlighet er ifølge Volvat et viktig poeng i Helse og Omsorgsdepartementets plan for utvikling av den fremtidige helsetjenesten "Trygghet for alle". Loennecken mener det ikke er noen grunn til å vente med implementere denne satsningen.

– Det er jo en vinn-vinn-situasjon! Jo større andel som bestiller time digitalt, desto mindre ventetid opplever våre pasienter som fortsetter å bestille per telefon. Vår målsetting er at ventetiden på telefon skal være minimal etter hvert som pasientene bestiller fra mobil. Dette arbeidet begynner nå, avslutter Loennecken.

Timebestillingsløsningen er en del av en styrket digital satsning hos Volvat. Det private legesenteret mottok i fjor 27 969 timebestillinger via sine web-sider, som er en økning på 40 prosent fra året før.

Les også: – Altfor få nettsteder er mobiltilpasset

Har din bedrift tatt i bruk smarte løsninger for direkte kommunikasjon med kunder via mobilapper eller mobiltilpassede nettsider? Da vil vi gjerne høre om det. Tips oss på tips@mobilen.no.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen