Passiv 3D mest populært

Vi skrev nylig om Samsung og LGs uenighet når det gjelder hvilken 3D-teknologi som er best av den aktive og passive, og nå ser det ut til at et svært viktig marked har avgitt sin stemme.

LG melder nemlig at deres egen passive polariseringsløsning, FPR, har gjort stor suksess i Kina. Nesten uten markedsføring er over 100 000 TV-er med denne teknologien blitt solgt i landet i løpet av kun to måneder, og ifølge LG er tilbudet ikke i stand til å møte etterspørselen for øyeblikket.

Teknologien er blitt populær blant TV-produsentene og benyttes nå av de store kinesiske selskapene Hisense og Skyworth. En rekke andre selskaper har allerede adoptert teknologien og skal snart gå i gang med produksjonen av TV'ene, som for eksempel Philips, Vizio og Toshiba, i tillegg til flere kinesiske elektronikkprodusenter.

LG skal visstnok ha gjort markedsundersøkelser som viser at et overveldende flertall på hele 95 prosent av det kinesiske markedet foretrekker den passive løsningen fremfor annen 3D-teknologi. For USA og Frankrike var tallene på henholdsvis 85 og 88 prosent om vi skal tro LG.

Dermed kan det altså se ut til at den foreløpig mest etablerte lukkerteknologien har fått et skudd for baugen og at striden på langt nær er over, i alle fall ikke om den kinesiske trenden sprer seg.

(Kilde: What Hi-Hi?)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen