Parasound 5250 blir oppgradert

Parasound ga for noen år siden ut forsterkeren Parasound 5250 som fikk god kritikk blant AV-magasiner. Nå gir de ut en ny utgave ved navn Parasound NewClassic 5250 v.2 som skal ha 60 forbedringer i forhold til den eldre modellen.

Som sin forgjenger har NewClassic 5250 v.2 THX Ultra 2-sertifisering og 250 watts effektforbruk for hver av de fem medfølgende kanalene. Forskjellene innebærer et forbedret frontpanel, justerbar gain (+/- 10 dB) for hver kanal slik at de kan tilpasses ulike AV-receivere, pluss rundt 60 andre småjusteringer i kretssystem og operative egenskaper.

Parasound hevder at NewClassic 5250 v.2 kan yte toppstrøm på 45 amp og holde 385 watts utgangseffekt for hver kanal i 4 ohm. Dette kommer av diskrete transistorer, tosidige toroide krafttransformatorer og store lagringskondensatorer.

Spesifikasjoner

  • RMS-nytteeffekt: 20 Hz - 20 kHz, femkanal, 250 watt x 5 ved 8 Ω, 385 watt x 5 ved 4 Ω
  • Strømkapasitet: 45 amp maksimalverdi per kanal
  • Frekvensrespons: 20 Hz - 50 kHz, +0/-3 dB, 1 watt
  • THD: 0,025% ved full effekt, 0,02% ved gjennomsnitt
  • Impedans ved inndata: 33 k Ω
  • Strømforsyning: 110 - 120 V / 220 -240 V, 50 - 60 Hz, 1 watt ved standby; 2500 watt i full bruk
  • Dimensjoner: 437 x 470 x 193 mm (b x d x h)
  • Vekt: 31,4 kg

Pris og tilgjengelighet

NewClassic 5250 v.2 har ikke fått noen norsk forhandler ennå, men prisanslag i USA er på 2859 dollar, eller litt over 16 000 kroner. Forgjengeren koster derimot 27 990,- hos sin norske forhandler, så prisen vil antakelig komme nærmere dette nivået enn det amerikanske hvis forsterkeren først dukker opp her.

Bli vår fan på Facebook!
Vi er på Facebook!

(Kilder: Ecoustics, Electronic House)

Kommentarer (4)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen