Over og ut for Joost?

Videotjenesten Joost ble i mai 2007 lansert med stor entusiasme, men suksessen uteble.

I september 2008 prøvde de seg igjen, denne gangen med visning av video direkte i nettleseren, men heller ikke denne gangen ble tjenesten noen suksess.

Joost har ikke klart å konkurrere med nettsteder som Youtube, og nå har gründerne varslet en rekke oppsigelser. Videre skal selskapet gjennomgå omorganisering, igjen.

Hva var det som gikk galt? Blant teoriene er at Joost ikke har skjønt at brukerne er villige til å ofre kvalitet for brukervennlighet. For å bruke Joost måtte man installere et eget program for videovisning i stedet for Flash-basert video direkte i nettleseren. Videre manglet Joost muligheten til å lenke til videoer, noe som kunne ha gjort videodeling enklere.

Joost har nå kunngjort at de skal satse på å tilby videoplattform for medieselskaper.

(Kilde: Techcrunch)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen