(Bilde: Shutterstock)

Norsk firma vil ansette folk via Snapchat

Er et jobbintervju på 10 sekunder nok?

De fleste av oss kjenner mobilapplikasjonen Snapchat som en morsom bildetjeneste som lar oss sende bilder til nære og kjære, uten å måtte tenke på konsekvensene. Alt du sender forsvinner tross alt etter du har sendt dem, og kan bare bli sett én gang i maks ti sekunder.

Nå vil det norske reklamebyrået DDB bruke den stadig voksende applikasjonen som et verktøy i ansettelsesprosessen sin.

– Det er ingenting vi liker bedre enn ideer så rene, enkle og kraftfulle at de kan forklares i én setning. DDB er på jakt etter de beste unge talentene og da tenkte vi at Snapchat ville være det perfekte mediet til å finne dem, forklarer de kreative lederne i DDB, Finn Knudsen and Eirik Sørensen. 

Søknader fra hele verden

DDB har derfor startet en verdensomspennende kampanje kalt "The Snapchat Pitch", som går ut på at folk med gode ideer verden over, kan forsøke å imponere juryen hos DDB. Ettersom alt gjøres via Snapchat, har de bare ti sekunder på seg å imponere. 

DDB skal allerede ha fått inn over 400 søknader, og med tanke på at introduksjonsvideoen de har laget nå går nærmest viralt på nettet, vil de nok få inn mange flere. Personene bak de beste ideene vil bli flydd til Oslo.

– Jeg håper jeg kan være verdens første til å ansette noen gjennom Snapchat, forteller administrerende direktør i DDB, Eldar Skyldstad.

Hvis du har en genial idé, kan du gå innom prosjektnettstedet, og sende inn din egen "snap".

Les også: Suksess for mobilannonsering hos Facebook

(Kilde: DDB/Kreativ Forum)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen