(Bilde: Nokia)

- Nokia vil fortsatt slite

En heftig kameramobil er ikke nok, det må mye markedsføring til, hevder analytiker.,

Malik Saadi, sjefsanalytiker i Informa, har liten tro på at Nokia Lumia 1020 vil bli en suksess av seg selv. Mobiltelefonen, som ble lansert i New York i går, slår alle rekorder for mobilkamerautvikling, men vil ikke bli en suksess uten massiv markedsføring, hevder Saadi.

Les mer om Nokias nye toppmodell på vår søsterside Amobil.no

Et stort teknologisk forsprang

I en pressemelding fra Informa skriver selskapet at telefonens spesifikasjoner sender Nokia langt foran konkurrentene når det gjelder mobilkamera. Informa, som åpenbart ikke har fått med seg lanseringen av Samsung Galaxy S4 zoom, mener Nokia nå har lagt listen så høyt at ingen konkurrenter vil ha mulighet for å nå opp.

Informa skriver at kameramobiler med bildekvalitet tett opp mot det du får i et speilreflekskamera, vil tiltrekke seg et stort publikum.

Ifølge Informa er Nokia Lumia 1020 et mobilkamera som tar bilder i speilrefleks-kvalitet. Dette gir betydelige besparelser, samtidig som det bedrer fotoopplevelsen betraktelig, heter det i pressemeldingen.

Krever smart markedsføring

Men Informa tror likevel ikke dette er nok til å få folk til å kjøpe mobilen.

- Spørsmålet er hvordan Nokia skal klare å kommunisere dette ut til brukerne. Hvilket budskap skal de sende ut? Dette må Nokia og operatørene som jobber med Nokia må finne ut av, heter det i pressemeldingen.

Kommentarer (30)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen