Nettmøte:

Nettmøtet er nå avsluttet. Se svarene til Tele2-sjef Haakon Dyrnes lenger ned på siden.

SE OGSÅ:

Dette har Tele2 gjort i det siste

  • Tele2 bygger Norges tredje mobilnett sammen med Network Norway (under navnet Mobile Norway).
  • Det populære gratisabonnementet Tele2 Sheriff fikk for noen uker siden oppstartspris, slik at det ikke lenger var gratis å bruke.
  • Tele2 har det siste året senket dataprisene, og lansert et mobilt bredbåndstilbud.
  • I starten av mars 2011 byttet operatøren ut flere av sine abonnement og erstattet dem med et fastpris-konsept i tre forskjellige varianter.
  • Tele2 har som målsetting å være det billigste alternativet i Post- og teletilsynets priskalkulator Telepriser, og er dermed blant de fremste prispresserne i markedet.

  1. Datapakker

    Spørsmål fra Ole Kr. Syversen:

    Hei. Hadde vært mulig å fått en løsnig med 500 MB datatrafikk. 100 er litt lite og 1000 er litt mye.

    Svar:
    Hei Ole Kr.!
    Godt innspill. Jeg tar med meg det videre.
    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 11:58
  2. Tele2 Sheriff

    Spørsmål fra Ky:

    Hei. Jeg er en fornøyd Tele2 Sheriff kunde som garantert blir misfornøyd etter 31. mai. Har dere en grunn eller fler om hvorfor jeg ikke skal forlate dere? Planen min er å forlate dere nå etter deres prisendring. Jeg er en smarttelefon bruker, nærmere sagt en Android bruker, der jeg er misfornøyd med SIM kort valget deres. Kortet er rett og slett svensk og da mister jeg muligheten å installere regionale apps på Androidmarketet. Eneste grunnen at jeg er en Sheriff kunde var pga prisen. Overbevis meg (eller flere) om at jeg skal beholde abonnementet så skal jeg vurdere. Telipol eller Ludo mobil ser veldig fristende ut nå.

    Svar:
    Hei Ky!
    Veldig leit å høre at du har tenkt å forlate oss. Tele2 Sheriff har vært og er det billigste abonnementet i denne kategorien. I de 3 årene vi har hatt Sheriff har alle våre Sheriff kunder fått flere prisnedsettelser og mange har aldri mottatt faktura. Det håper jeg du og alle andre Sheriff kunder har satt pris på. Nå etter 3 år ser jeg at vi må gjøre visse endringer på dette abonnementet fordi det ikke lenger er lønnsomt. Vi kan som alle vet ikke drive med negativ margin. Jeg skulle gjerne ønsket at vi ikke hadde trengt å endre prisen, men sånn måtte det bli. Jeg håper likevel på forståelse for dette, og Sheriff er fortsatt det billigste abonnementet i denne kategorien. Prisen på data gikk forvørig ned fra kr 4 til 99 øre, så det er vel noe å ta med seg.

    Så nok en gang, jeg håper du har satt pris på at du har hatt et fantastisk rimelig abonnement forhåpentligvis over flere år og hvor prisen flere ganger har blitt redusert. Riktignok er prisen justert noe nå, men jeg vil hevde at Sheriff fortsatt er et fantastisk rimelig abonnement og det beste på markedet i denne kategoren.

    Om det var godt nok til å overbevise deg, vel du bestemmer. Men jeg håper vi kan beholde deg som kunde.
    Når det gjelder norske sim-kort er det noe vi ser på og som vil komme etter hvert.
    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:01
  3. Hvorfor ikke Telenor?

    Spørsmål fra TM:

    Hvorfor gikk dere over til NetCom sitt nett for noen år siden, når Telenor sitt er mye bedre?

    Og, har dere planer om å konkurrere med Telenor om god dekning? Hvis det ikke er tilfelle eller mulig, hvorfor skal dere da lage et eget nettverk?

    Svar:
    Hei TM
    Jeg vil påstå at det blir vesentlig mer konkurranse med tre nett enn med dagens to. Telenor og Netcom sitter på ca 90 % av inntektene i dette markedet og har det altfor godt. Jeg er derfor overbevist om at kundene vil oppleve dette som positivt.

    Årsaken til at vi gikk over til Netcom nettet var utelukkende av kommersielle hensyn.

    Jeg håper at vi etter hvert også skal kunne konkurrere med Telenor om dekning. Nå gjelder det å konkurrere mer på like vilkår, noe som vil komme alle norske mobilbrukere til gode.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:04
  4. Dumme saue-ordspill

    Spørsmål fra Telenor-kunde:

    Hvor langt har dere tenkt å dra de pinlige saue-ordspillene i markedsføringen? "Sheep" --> "cheap". På tide å skifte til et annet dyr?

    Svar:
    Hei Telenor-kunde!

    Reklame er veldig subjektivt. Hadde majoriteten hatt din oppfatning, ville vi naturligvis endret. Du er uansett velkommen som kunde!

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:05
  5. Overgangen

    Spørsmål fra Tormod:

    Hei Haakon, hvordan blir overgangen fra Netcom-nettet til Mobile Norway-nettet bli oppfattet for eksisterende Tele2kunder?

    Svar:
    Hei Tormod!

    Det kommer til å gå veldig bra. Våre kunder skal ikke merke noe til dette. Med andre ord, jeg tror dette vil oppleves som kun positivt.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:08
  6. Svenske SIM-kort

    Spørsmål fra Kristoffer:

    Har dere snart tenkt å skaffe dere norske SIM-kort i Norge? Er utrolig irriterende at ting som artikler i Androidmarkedet vises i svensk valuta og at man må ha på roaming hele tiden, helt til den dagen man reiser til utlandet å glemmer å slå den av!

    Svar:
    Hei Kristoffer!

    Vi ser på dette, og norske sim-kort vil komme.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:09
  7. Personinfo?

    Spørsmål fra Daniel Halvorsen:

    Hei, opplevde her for noen dager siden at noen hadde greid å endre på fødselsdatoen min som lå på telefonabonnementet mitt, og lurer sterkt på hvordan i h... det har latt seg gjøre uten mitt samtykke?

    Svar:
    Hei Daniel!

    Det beklager jeg, her har tydeligvis noe gått galt. Her og nå kan jeg ikke svare på deg på det, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice. Alternativt kan du også kontake meg på snakkmedsjefen@tele2.com

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:13
  8. sheriff

    Spørsmål fra Najiba safari:

    Hvorfor får jeg regning på 180 kr når jeg ikke har snakket noen ting og sendt 20 sms . Dere sier det er gratis 90 sms og 130 ringeminutter på sheriff. Lurer dere folk til dere? det gjelder faktura nr607766840103. dere hjalp meg ikke på tlf 02000, så jeg spør deg her.

    Svar:
    Hei Nadjiba

    Jeg beklager om noe har gått galt her, men jeg kan i hvert fall garantere deg at vi ikke forsøker å lure deg. Veldig rart å lese at du ikke fikk hjelp på vår kundeservice, men send en mail til snakkmedsjefen@tele2.com, så skal vi finne ut av dette.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:17
  9. Nett

    Spørsmål fra O.:

    Dere skryter av at dere bygger et tredje mobilnettet, og at det gi økt konkurranse og lavere priser. Hvordan skal det skje når dere ikke benytter dette nettet?

    Svar:
    Hei!

    Nettet vil vi ta i bruk så snart det lar seg gjøre. Nå bygger vi alt vi kan.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:19
  10. 4g

    Spørsmål fra En som venter:

    Når får vi 4G i bergen??

    Svar:
    Hei En som venter!

    Jeg kan ikke si noe om dette nå, men vi jobber så hardt vi kan.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:20
  11. Over til Mobile Norway

    Spørsmål fra Tom Bäcker:

    Hei, når skal dere flytte kundene deres over til Mobile Norways nett?

    Svar:
    Hei Tom!

    Tidspunkt er ikke bestemt, men så fort det lar seg gjøre. Nå bygger vi så raskt vi kan.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:24
  12. For oss som liker saue-reklamene!

    Spørsmål fra The real deal:

    Heisann!

    Ifølge SSB er vi 301 stykker som heter Saue til etternavn her i Norge.

    Jeg er for tiden Chess kunde, det samme er mange i min nærmeste familie! Jeg regner med at dere vil strekke dere langt for å få oss ordentlige Saue(r)over til Tele2. Tilbyr du en spesialavtale?

    Svar:
    Hei Saue!

    Det var gøy å høre, men vi tilbyr nok ikke spesialavtaler. Vi er opptatt av at alle våre kunder skal ha meget gode priser, og jeg er sikker på at du finner noe som passer for deg og dine slektninger på tele2.no.

    Det hadde vært veldig morsomt å få dere som kunder, så noe gøy kunne skulle vi nok klare å finne på.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:29
  13. iphone

    Spørsmål fra Stian M.:

    fortell hvilket abonnement vurderer dere å binde de som kjøper iphone med dere?.

    Svar:
    Hei Stian!

    Det kan jeg ikke si deg nå, men det vil du snart få vite.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:31
  14. Salg?

    Spørsmål fra Tor Arild:

    Heisan Haakon.

    Noe jeg synes har blitt veldig irrerende i det siste, er at hver gang jeg ringer opp til Tele2 så blir jeg presset på enten nytt nummer, mobilt internett, mobilsurf pakker osv... U name it.

    Vet at flere innen familien har lagt merke til dette. Jeg sier nei hele tiden. Har det godt som det er, trenger ikke fler ting som gjør det dyrt. Vil jeg bestille ringer jeg inn selv.

    Ellers så synes jeg kundeservicen generelt er kanon!

    Svar:
    Hei Tor Arild!

    Takk for konstruktiv tilbakemelding! Den tar jeg med meg videre.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:32
  15. 4G fra Tele2?

    Spørsmål fra Henrik:

    Hei Håkon,
    I ditt svar til "En som venter", sier du at dere jobber så hardt dere kan med 4G i Bergen?

    Betyr dette at Tele2 bygger 4G (LTE)? Kan du fortelle noe mer om hvilken lisens har dere fått for denne nyggingen? Og er det Mobile Norway som står for utbyggingen?

    Svar:
    Hei Henrik!

    Nei, vi har foreløpig ingen lisens for 4G, men det har vi tenkt å skaffe oss. Nå leier vi i Netcoms nett. Mobile Norway er selskapet som står for utbyggingen.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:36
  16. Fastpris

    Spørsmål fra Bjørnar:

    Hei

    Jeg har i mange år vært veldig fornøyd kunde hos dere og hatt abbonementet Sheriff. Jeg innser at dette ikke lønner seg lenger og vil gjerne gå over til fastpris, dessverre har dere kun fastpris 200 (500 sms/min/MB), mens f.eks onecall har fastpris 99 (150 sms/min/MB) som er mye mer aktuelt. Vurderer dere et slikt mini abb.?

    Svar:
    Hei Bjørnar!

    Takk for innspill! Vi vurderer hele tiden hvordan vi kan bedre våre produkter og tjenester basert på tilbakemeldinger fra våre kunder. Så denne tar jeg med meg.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:38
  17. Salg

    Spørsmål fra Marianne:

    Hei Haakon!

    Det virker som det er veldig mye mas om salg på deres kundeservice.
    Hver gang jeg ringer blir jeg "presset" til å kjøpe flere produkter hos dere.
    Det er jo ikke derfor jeg ringer??
    Er dette noe dere ønsker, eller har jeg vært uheldig og møtt pågående selgere??

    Svar:
    Hei Marianne!

    Jeg tror nok du har vært litt uheldig, men jeg tar med meg ditt innspill. Informasjon og tilbud om flere produkter og tjenester skal oppleves som positivt, men dersom det motsatte er tilfelle, får vi se på hvordan vi gjør dette.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:41
  18. Iphone 4

    Spørsmål fra Anders:

    Hei jeg lurer på om dere får inn iphone 4 som man kan kjøpe kontant?

    Svar:
    Hei Anders!

    Jeg kan dessverre ikke si noe mer om dette nå, men du vil snart få vite.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:42
  19. Mobiltelefon

    Spørsmål fra Tone H:

    Hei,jeg har tele2 sheriff og ønsker meg en ok HTC som ikke blakker en allerede fattig student.Men jeg finner bare telefoner som er låst opp mot andre abbonnement.Har du noen gode tips?Siden jeg er så fornøy med sheriff-abbonnementet mitt,ønsker jeg ikke å endre det.

    Svar:
    Hei Tone!

    Sheriff er et veldig rimelig abonnement som av den grunn ikke medfører subsidiering av telefon. Så dersom du vil beholde ditt Sheriff abonnement, vil jeg anbefale deg å kjøpe en telefon uten binding og uten subsidiering.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:47
  20. Iphone i fremtiden?

    Spørsmål fra Henrik Borchgrevink:

    Hei.

    Jeg er Deres kunde, og er det av denne årsak. Dere tilbyr best abonnement i Norge, og Svergie.
    Nå har dere dermot fått en Stor konkurrent, nemlig Netcom.

    Kan dere være så snill og ta oss kunder som eier Iphoen på alvor.
    Før vi bytter dere ut med, nemlig Netcom.

    Til info:
    Dere er et enormt konsern, fordelt i storedeler av vest Europa, Balticum og Russland.
    Men dere gidder / greier ikke utstede SIM kort, registrert/ kodet til Norge. Noe som gjør at Iphone bruker ikke for fullt utbytte av sine kontakter lagret i telefonen. Får og få dette til, må VI lagre alle kontakter dobbelt med +47 først, og uten.

    Jeg har 650 kontakter på min liste, ikke særlig heldig.

    Ta ansvar for oss kunder.

    På forhånd takk



    Vennlig hilsen


    Henrik Borchgrevink

    Svar:
    Hei Henrik!

    Vi håper å ha dette i orden innen svært kort tid både for nye og eksisterende Iphone-kunder.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:49
  21. mobildata

    Spørsmål fra kristoffer:

    Kommer dere til og tilby fri trafikk på mobilt internett? nå er det vel 4g max?

    Svar:
    Hei Kristoffer!

    Det er noe vi vurderer, men i dag ser vi at 4GB dekker behovet til de aller fleste.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:52
  22. Priser og SIM-kort.

    Spørsmål fra Trond K.K:

    Hei Haakon.
    Tele2 lover vel å være billigst i Norge, men etter en kjapp undersøkelse finner jeg ut at One Call tilbyr samme abonnement som dere (Fastpris 199) men med 500MMS. Der har dere kun 10.
    Om du dobler pakken koster deres 299, mens One Call koster 298,-

    Bare detaljer egentlig, men det som avgjorde at ihvertall jeg gikk fra Tele2 til One Call er problemene med SIM-kortene deres og iPhone.

    Har dere planer om å få norske SIM-kort slik at vi med iPhone slipper å lagre numre med og uten +47?
    Det er i tillegg et problem med deres SIM om man bruker WiMP på mobil.

    Svar:
    Hei Trond!

    Vi er billigere enn One Call på overskytende trafikk, samt at våre fastpris-abonnement kan kombineres med Tele2 Familie og kjøpes med subsidiert telefon.

    Når det gjelder MMS, ser vi at det benyttes i svært liten grad av våre kunder og gjennomsnittlig forbruk ligger godt under 10 per måned. Dersom dette skulle endre seg, vil vi se på dette på nytt.

    Vi jobber med å kunne levere norske sim-kort.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 12:59
  23. BankID

    Spørsmål fra Olav:

    Hei.

    Vil det bli mulig å få bankID fra Tele2?

    Det hadde vært utrolig praktisk.

    Svar:
    Hei Olav!

    Takk for innspill. Jeg tar det med meg videre.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:00
  24. Mobilsurf?

    Spørsmål fra Per Ivar:

    Hei Haakon

    Er det noen spesiell grunn til man ikke kan bestille mobilsurf på sheriff?

    Dere kunne jo hatt spesielle priser på det i forhold til andre abonnement.

    Har ganske lite forbruk på mobil samtaler og sms så passet veldig bra att dere satt ned prisen på data. Men skulle hatt 1GB per mnd om det hadde vert mulig.

    Svar:
    Hei Per Ivar!

    Årsaken er at Sheriff er et så rimelig abonnement at vi ikke har kunnet kombinere det med enkelte av våre tjentester. Men jeg håper du har satt pris på prisnedsettelsen på data til 99 øre.

    Jeg tar uansett med meg innspillet ditt videre.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:05
  25. Bankaxept

    Spørsmål fra Geir:

    Kommer dere med mulighet for oppkopling til bankaxept på mobile betalingsterminaler?

    Svar:
    Hei Geir!

    Det kan jeg ikke svare på nå, men jeg tar med meg innspillet ditt videre.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:08
  26. Valg

    Spørsmål fra Håvard:

    Hvorfor skal jeg velge dere kontra netcom, chess etc. Chess har jo uslålige priser på utallige abo, og netcom har akkurat fått lik pris i norden.

    Svar:
    Hei Håvard!

    Jeg tror at når du sammenligner de forskjellige abonnementene, så vil du komme frem til at Tele2 er billigst for de aller fleste ringemønstre. Dersom du med ditt ringemønster finner ut at en annen operatør enn Tele2 likevel er billigere, og du i tillegg har tatt med i betraktning våre tjenester som Familie, Lik pris Sverige og Norge, Surfepakker, subsidiering av telefon, etc., så skal du selvfølgelig velge den operatøren du mener er best.

    Lykke til!

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:15
  27. NYTT mobil

    Spørsmål fra Anton:

    Hva er det som er feil med KUNDE BEHANDLERE? får stadig nytt nr eller noe nye produkter fra tele2? Må dere selge hele tiden eller?

    Svar:
    Hei Anton!

    Jeg beklager dersom du oppfatter oss som litt for offensive når det gjelder å tilby våre produkter. Vi vet imidlertid at mange kunder ikke kjenner til alle våre produkter og tjenester og derfor ønsker å bli opplyst om dette.

    Jeg vil uansett ta en gjennomgang av dette internt.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:19
  28. Fastpris og fri familie.

    Spørsmål fra Anne:

    Hei,

    Hvorfor er det slik at man trekkes sms og ringeminutter selv når man ringer til noen innen fri familie..? Da er jo ikke familien fri lenger..?

    Svar:
    Hei Anne!

    Om du har et fastpris abonnement fra Tele2, så kan det kombineres med Tele2 Familie. Alle ringer og sender sms gratis til deg fra familien, men når du ringer og sender sms til dem, så trekkes dette i dag fra dine inkluderte minutter og sms.

    Dette jobber vi for å endre på nå, og jeg håper at vi snart har en bedre løsning på kombinasjonen Fastpris og Familie.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:25
  29. Forsikring

    Spørsmål fra Audun:

    Har Tele2 planer om å tilby forsikring på sine abonnement i fremtiden?

    To grunner til at jeg valgte Telenor foran Tele2: Forsikringen og Androidappen som viser forbruk.

    Svar:
    Hei Audun!

    Dette er noe vi løpende vurderer, men foreløpig har vi ingen planer om dette fordi etterspørselen har vært svært begrenset. Dersom dette skulle endre seg, vil vi naturligvis se på det på nytt.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:27
  30. Sau!

    Spørsmål fra Sybolt:

    Hei, jeg bare lurer på hvorfor sauen dere bruker som maskott er så kul?
    Kommer dere noen gang til å bytte ut sauen? Sauer lever jo ikke evig. Kan vi kanskje se en ku i fremtiden?
    Takk for svar.

    Svar:
    Hei Sybolt!

    Sauen vår, som forøvrig heter Frank, synes også jeg er en kul sau som i likhet med meg er svært opptatt at lave priser. Hvor lenge vi vil beholde han avhenger av hva våre kunder synes. Foreløpig leverer han ganske bra.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:31
  31. Dekning

    Spørsmål fra Andreas:

    Når vi Tele2 ta i bruk sitt eget nett som ble bygget (er under oppbyggning) i samarbeid med Network Norway, og kommer dere til å svare med NetCom's tilbud der Fastpris kan bli ink. i Norden? Eller ihvertfall i sverige?

    Svar:
    Hei Andreas!

    Det er ikke besluttet når vi skal overføre våre kunder, men jeg håper at det ikke skal drøye lenge før dette kan skje.

    Vi har notert oss Netcoms nye tilbud (i Tele2 har vi jo hatt Lik pris Norge og Sverige i mange år), og vil vurdere om vi skal gjøre ytterligere.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:36
  32. Iphone 4 med svensk sim kort?

    Spørsmål fra Mattias Lamell:

    Hej, har ett problem angående iphone och Tele2..
    Nær jag har lagret nummer i min iphone och någon från min kontaktlista från norge ringer mig læggs ju +47 till føre..
    och dærfør missar jag nær kunder och bekanta ska ringa mig..
    Ær det något ni har en løsning på snart ?
    Har många vænner som kan tænka sig gå øver till tele2 också om ni fixar detta problem..

    Svar:
    Hei Mattias!

    Dette skal vi snart løse. Det hadde vært utrolig hyggelig om vi også kunne fått dine venner som kunder. Vi skal gjøre alt vi kan for å gjøre oss fortjent til det.

    Haakon
    Besvart: 26. mai 2011 13:41

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen