NetCom slipper unna

NetCom hadde store problemer med nettet i midten av juni, og over en million privatabonnenter og bedrifter ble rammet.

Selskapet var imidlertid raske til å sende inn sin rapport til Post- og Teletilsynet, som nå har lest igjennom dokumentene.

Willy Jensen, teledirektør i Post- og Teletilsynet sier til VG at etter å ha studert NetComs rapport grundig, har de kommet frem til at NetCom handlet slik de skulle i situasjonene som oppsto.

Samferdelsministeren, Torild Skogsholm, syns det er en lettelse at NetCom ble frikjent, og at dette beviser selskapets seriøsitet. Hun peker likevel på at det viktigste nå er å finne årsakene til at noe slikt kunne skje, for å forhndre at det skjer igjen.

I etterdønningene av nettkollapsen gikk diskusjonene om hvordan NetCom hadde tenkt å gjøre det godt igjen for sine kunder. Operatøren landet til slutt på avgjørelsen om å gi alle abonnenter halv ringepris i uken etter nettproblemene.

Da nettet var nede ble flere store bedrifter rammet, som for eksempel Aftenposten og Peppes Pizza. Likevel har ikke NetCom fått noen erstatningskrav av betydelig størrelse mot seg. Den samme uken som nettet tok kvelden kunne NetCom selv fortelle at de samtidig tegnet nye avtaler med flere store bedrifter.

Dermed kan det se ut som om både bedriftskundene, privatkundene og staten har tilgitt NetCom - for denne gang.

(Kilde: VG)

Kommentarer (4)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen