Nå kan du selge reklameplass på hodet

Illustrasjonsbilde

Nå kan du selge reklameplass på hodet

QR-koder samler inn penger til verdens fattige.

QR-koder (Quick Response) blir mer og mer utbredt, og gjør det mulig for en Internett-tilkoblet smarttelefon å skanne koden og deretter bli sendt avgårde til en nettside, tjeneste eller liknende på null komma niks.

Nå har noen kreative og talentfulle sjeler tatt i bruk et uvanlig markedsføringstriks for å få folk til å støtte sin sak ved hjelp av den moderne teknologien.

Veldedighetsarbeid

Den ideelle organisasjonen OneXOne har nemlig fått på plass QR-koder på bakhodet til studenter og andre frivillige. Alle som skannet QR-koden kunne velge å donere fem dollar via tekstmelding eller bankkort, og denne summen gikk til arbeid for verdens fattigste barn.

Frisører hjalp til med å etse eller stemple QR-kodene på hodene til studenter og elever fra universiteter, høyskoler og videregående skoler. Studentene, som ble kalt "håpagenter", ble deretter sendt avgårde rundt i byen eller på campus for å spre det glade budskapet.

Den unike markedsføringen er skapt av det interaktive byrået Engageia. De var svært interesserte i å hjelpe OneXOne med å promotere den veldedige saken, og nå gjenstår det å se om dette blir en utbredt metode for å markedsføre seg i fremtiden.

(Kilde: PSFK)

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen