Musikksingler på minnepinner

Illustrasjonsbilde: Hardware.no
Illustrasjonsbilde: Hardware.no

Nylig ble det kjent at iTunes nå er den største musikkbutikken på verdensbasis, og har levert tre milliarder spor siden oppstarten for rundt fire år siden.

Overgangen fra fysiske kopier til nedlastbar musikk får nå plateselskapene til å tenke "nytt", eller skal vi heller si - annerledes?

Musikk på minnepinner
Universal Music starter denne måneden salg av USB-minnepinner med singler, i et forsøk på å få opp singel-salget. De første minnepinne-singlene kommer i salg den 29. oktober i Storbrittania, og skal være priset til ca £5 (ca 60 kroner).

Det er foreløpig ikke kjent hvor stor kapasitet minnepinnene har, men vi antar det er snakk om 16-32 MB-utgaver. Hvilket format musikken blir levert i er heller ikke kjent. På sikt kan det bli aktuelt å inkludere annet materiale også på minnepinnene, f.eks. videoer og flere musikkspor.

Bakgrunnen for dette trekket er altså å forsøke å øke singel-salget, men det skal også være større marginer på fysiske kopier av musikk. Med andre ord: Plateselskapene kan ta seg bedre betalt for håndfaste produkter ute i butikker, enn på rene digitale kopier.

Målgruppen for minnepinne-singlene skal være unge i alderen 12 til 24 år.

Din mening?
Har det noe for seg? Diskutér gjerne saken i forumtråden nedenfor.

(Kilder: Dailytech, Timesonline)

Kommentarer (59)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen