MTV: - Mobilen overtar for TV

- Før utviklet vi TV-innhold som ble distribuert videre på Internett og mobil. Nå går vi motsatt vei og tar utgangspunkt i hva som egner seg for distribusjon til mobilen, sier Peter Bergström. Han er innholdsansvarlig for MTV i Norden. 

Les også:
-
Rubenmann parkerer mobil-TV-mytene
- Vil ikke se TV på mobilen
- 3G-nettet blir TV-nett

Bergstrøm sier MTV er avhengig av å følge trender, og at det betyr sterkere satsing på mobilt innhold. Ved å satse på mobilt innhold for så å pakke dette om til Internett og TV mener Bergström at MTV vil stå sterkere rustet til å møte fremtidens brukere. 

Morgendagens voksne
MTV eier blant annet TV-kanalen Nickelodeon, som sender til barn og unge. Denne aldersgruppen bruker like gjerne mobilen som TV for å få tilgang til innhold. – Særlig er barn i alderen 3 til 13 raske til å plukke opp disse trendene, sier Bergström.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen