Mottar gigantregninger fra Ventelo

Media- og kommunikasjonsansvarlig Arne Horvei sier at de ringer og gir rabatt til de verst rammede bedriftskundene.
Media- og kommunikasjonsansvarlig Arne Horvei sier at de ringer og gir rabatt til de verst rammede bedriftskundene.

Ventelo har i lengre tid hatt problemer med å fakturere kundene sine på rett måte. Det har ført til at et ukjent antall kunder har fått uventet store fakturaer fra selskapet.

I lang tid har nemlig mange av kundene surfet på internett over mobilabonnementet uten at dette har kommet på fakturaen. Nå har kundene plutselig mottatt svære regninger for et helt års forbruk.

Pengebeløpene på fakturaene er altså i seg selv riktige, men den siste store regningen kom med et overraskende stort beløp selv om kundene har hatt et jevnt bruk av datatrafikk.

Helt fra april i fjor

– I verste fall mottar kundene nå regninger som baserer seg på dataforbruk fra april i fjor og fram til i dag, sier Arne Horvei, Markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Ventelo.

Problemer har i all vesentlighet rammet bedriftskunder, men Inside Telecom rapporterer også om en privatkunde som fikk en uventet regning på 5300 kroner. På regningen ser det ut som dette gjelder bare for den foregående måneden, som tilsvarer nedlasting på hele 278 MB.

Kunden har betalt regningen, og har ikke blitt kontaktet av Ventelo.

Ordner opp

Ventelo tar kontakt og ordner opp for de mest utsatte bedriftskundene. Disse får tilbud om å betale 200 kroner for fri databruk i måneden, slik at regningen blir billigere. Tapet dekker Ventelo selv.

(Kilde: Inside Telecom - link krever innlogging)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen