Gjør seg fortsatt best på bakken. (Bilde: Michael Smith / Istockphoto)

Mobil på flyet kan være en flopp

Mobilsamtaler gjør seg fortsatt best på bakken, skal vi tro de første brukererfaringene med mobilsamtaler i fly. For etter at Air France, som første europeiske flyselskap, gjorde dette mulig på enkelte flygninger, har klagene stått i kø på tjenesten.

Fungerer dårlig

Men noe uventet så er det brukerne selv og ikke medpassasjerene som klager over tjenesten. Ifølge engelske The Times opplever brukerne brudd på samtaler, stemme og lyd som detter ut, manglende dekning - og all denne herligheten for den nette pris av 25 kroner minuttet.

– Det er som å ringe fra et underjordisk parkeringshus, skal en bruker ha sagt til avisen. En annen mener at medpassasjerer blir vel så forstyrret nå, der de som ringer må brøle inn i telefonen for i det hele tatt å bli forstått.

Venter videre

Selskapet bak tjenesten, On Air, har lovet forbedringer. Oppgradering av tjenesten slik at man kan motta samtaler og SMS skal også være på vei, og On Air håper med det å gjøre seg lekre for flere flyselskap. Foreløpig har giganter som SAS, British Airways og Lufthansa vært lunkne til konseptet.

(Kilde: The Times Online)

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen