Microsofts nettleservalg drar ned IE


Bilde: Quantcast

Etter krav fra EU bestemte Microsoft seg for å aktivere nettleservalg i slutten av februar eller begynnelsen av mars, og det har kommet meldinger fra blant annet Opera Software om at deres nettleser har økt i popularitet etter denne aktiveringen.

Nå melder selskapet Quantcast om merkbart redusert markedsandel for IE i Europa. Tall fra Quantcast viser at tre uker etter innføringen av nettleservalget viser et fall i markedsandeler på rundt 5 prosent.

Selv om Opera kan vise til økt interesse for nettleseren etter innføring av nettleservalget, er det likevel Firefox som har tjent mest på denne nye ordningen, ifølge tall fra Quantcast.


Bilde: Quantcast

(Kilde: The Register)

Kommentarer (46)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen