Mer Sony i Sony Ericsson

På veien mot en heldigitalisert hverdag er det viktig for Sony Ericsson å posisjonere seg som en leverandør av elektronisk livsstil, og ikke bare som en mobiltelefonprodusent. For å få til dette knytter Sony Ericsson til seg merkenavn som allerede er godt kjent, og mest nærliggende er det å gå til opphavet – japanske Sony.

Viseadministrerende direktør i Sony Ericsson, Rikko Sakaguchi, bekrefter at Sony Ericsson vil komme til å hente enda flere av Sonys merkenavn til sine kommende produkter. Hvilke det gjelder ønsker han foreløpig ikke å si.

- Det er viktig for oss å jobbe med partnere. Det kan være hvem som helst, og det kommer til å bli flere. Men det tar tid. Sony har vært et naturlig sted å starte, sier Sakaguchi.

Vil være unik
På direkte spørsmål om Playstation er blant merkenavnene vi vil få se på Sony Ericsson-mobiler smiler Sakaguchi bare. – Dette er ting jeg ikke kan si noe om, men vi kommer ikke til å lage en spillkonsoll. Vi har mobilkommunikasjon som utgangspunkt, og skal vi lage et spillprodukt må det ta utgangspunkt i dette. Det vi skal lage må være unikt, sier Sakaguchi.

Det er flere merkenavn i Sony som kan være interessante for Sny Ericsson. Sony eier merkenavn som Vaio (bærbare PC-er), Aibo (robothund), Wega (TV) og Location Free (trådløs medieserver). Selskapet står også bak BluRay (høyoppløst DVD).

I tillegg jobber Sony Ericsson tett med Google, og benytter både Google og Googles bloggtjeneste Blogger i sin markedsføring.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen