Leica samler inn på Twitter

Leica har som de fleste andre store internasjonale selskaper funnet veien til de sosiale mediene. Selskapet har i skrivende stund 5976 følgere på Twitter og 49157 tilhengere på Facebook.

Fra og med i dag, vil Leica donere bort en halv euro for hver nye følger de får på Twitter. Pengene går til foreningen The Association for International Cancer Research (AICR), som arbeider med å finne årsaker til kreft.

Brukerinitiativ

Initiativet kommer etter at brukere på det uavhengige Leica-forumet, L-Camera, lagde Leica User Forum Charity Book 2010. Boken er på 172 sider, og inneholder bidrag fra 101 forumbrukere. Den selges for 95 euro, hvorav seks euro går til AICR, og har til nå samlet inn over 9000 euro.

- Dette imponerende arbeidet vil gi oss viktige inntekter. Det vil hjelpe oss å bistå forskere over hele verden, i deres anstrengelser for å forstå, og svare på noen av de mest kompliserte spørsmålene i sitt felt, sier Norman Barrett hos AICR.

Hvis Leica skulle oppnå 10000 følgere på Twitter innen 9. juli 2010, vil selskapet donere ytterligere 1000 euro til AICR.

Du finner Leica på Twitter her.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen