Legger seg flate

Sist søndag og mandag hersket det anarki i NetComs nummerdatabase. 1,2 millioner NetCom-kunder opplevde problemer med mobilnettet. Dette førte til at samtaler som ble oppringt og tekstmeldinger som ble sendt aldri kom fram dit de skulle.

I tillegg til at problemet var av svært omfattende karakter, brukte Siemens veldig lang tid på å finne feilen.

Problemene rammet både privatkunder og bedrifter, som Aftenposten og Peppes Pizza.

På tirsdag skal hele 17 tusen frustrerte kunder ha ringt NetComs kundesenter for å få en forklaring på tingenes tilstand. Ifølge NetCom selv kom 70 prosent av alle samtaler og tekstmeldinger frem til mottakerne. Problemet skal ha vært størst i de store byene og tettstedene.

NetCom legger seg nå flate og vil gi sine kunder erstatning. I hele uke 25 kan NetComs kunder ringe og sende tekstmeldinger til halv pris. Dette gjelder ikke for spesial- og utenlandsnumre.

(Kilde: NetCom)

Kommentarer (7)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen