Lefdal Elektromarked: - Vi lurer ingen!

Det sier salgssjef for Tele og Tjenester ved Lefdal Elektromarked, Torfinn Halvorsrud. Bakgrunnen er en klage fra Knut Arne Moen som hevdet han ikke fikk reparert mobilen sin hos Lefdal Elektromarked. I stedet måtte han betale 360 kroner for å få den ødelagte mobiltelefonen tilbake. Et annet verksted reparerte mobiltelefonen på to timer, og tok 700 kroner for jobben.

- Vi ga Moen tilbud på en tilsvarende mobil som var byttet inn her hos oss. Det dreide seg selvsagt ikke om en mobil som var reparert etter en fuktskade. Når det fremstilles som om vi beholder ødelagte telefoner for å reparere dem og selge dem videre er det helt feil, sier Halvorsrud.

Eksternt verksted
Lefdal Elektromarked har ikke eget mobilverksted men sender telefonene videre til Delta Service. Delta Service er et av landets største serviceverksteder for Sony Ericsson-mobiler. Her ble telefonen undersøkt og fuktskaden påvist.

– Det er heller ikke vi som krever 360 kroner av kunden for å levere mobiltelefonen tilbake. Det er det verkstedet som gjør, sier Halvorsrud. – Verkstedet skroter alle mobiltelefoner med fuktskader, med mindre kunden ber om å få dem tilbake. 

Bjørnetjeneste?
Moens mobiltelefon har virket fint etter reparasjonen, men så lenge telefonen har en fuktskade kan den gå i stykker når som helst. Verkstedet som fikset Moens mobil kan derfor ha gjort ham en bjørnetjeneste.

– Vi tilbød også Moen en helt ny telefon med 1000 kroner avslag. Da er det litt leit at det skal fremstilles som om vi trikser med fuktskadede mobiler og lurer kundene våre. Det gjør vi ikke, sier Halvorsrud. 

Men han inrømmer at Moens frustrasjoner kan skyldes mangelfull informasjon til kunden.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen