Lav interesse for mobil-tv

Riktignok er undersøkelsen gjennomført i USA, og man skal vokte seg for uten videre å overføre resultatet til europeiske, enn si norske, forhold.

Like fullt kan Dagens medier rapportere at en undersøkelse utført av det amerikanske selskapet Comscore konkluderer med at interessen for mobil-tv foreløpig er ganske beskjeden.

Over halvparten av de spurte svarer at de ikke er interessert i eller ikke kjenner til mediet. Ikke overraskende er mennene gjennomgående mer interessert enn kvinnene; mens 59 prosent av kvinnene oppgir manglende interesse eller kunnskap, er det tilsvarende tallet for mennene 41 prosent.

Undersøkelsen fremstår i så måte som et aldri så lite tidskorrektiv til den omfattende troen mobilbransjen og deler av mediebransjen har på denne formidlingskanalens gjennomslagskraft.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen