Kvinnelig dingsedilla

I følge en undersøkelse utført for Oxygen Network oppgir mer enn 75 prosent av de spurte at de heller vil ha et nytt TV enn et lekkert diamanthalskjede og at de heller vil ha det nyeste, hippeste og kuleste innen mobilteknologi enn et par heite designersko.

Skal du ut på gavetokt til kjæresten, kan det altså være vel så smart å stikke hodet innom en elektrokjede som å stikke det innom gullsmeden.

Dingsedilla
I undersøkelsen, hvor 1400 kvinner i alderen 15 til 49 har fått spørsmål om sine teknologi-vaner og ønsker, oppgir hele 59 prosent at de tror kvinner er mer interessert i dingser og ny teknologi enn de selv innrømmer.

Og ettersom fruen gjerne har et ord med i laget før stuen innredes med nye flatskjermer og digre høytalere, vil det trolig være lurt av reklamebransjen å henvende seg også til kvinner.

Dette begrunner Randy Komisar i firmaet Kleiner Perkins Caufield & Buyers med at det i de fleste undersøkelser er kvinner som styrer husholdningsbudsjettet. Og så lenge de sitter på pengesekken, har de også stor innflytelse på hva pengene brukes til.

Kvinnekolleksjoner
Stadig flere mobilprodusenter ser ut til å ha fått med seg at det ikke bare er mannfolk som interesserer seg for ny teknologi.

Vi ser bevis på dette i alt fra Nokias L’Amour-kolleksjon via Motorolas D&G-versjon av RAZR til BenQ Siemens’ splitter nye kolleksjon rettet spesielt mot kvinner.

I tillegg lages det stadig mer tilbehør og tjenester til kvinner som interesserer seg for lekker og tidsriktig teknologi.

Jeg er lettet over at det er flere enn meg som lider av dingsedilla. Jeg var redd det bare var meg.

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen