Kundene klager over 3

Det er den danske nettavisen Tænk som har utført denne undersøkelsen blant 3 sine kunder i Danmark. Tænk har bedt folk om å sende mail hvor de forteller om sine opplevelser med mobilselskapet 3. Noe veldig mange har gjort.

Elendig kundeservice
Mange av de som har skrevet til Tænk klager over kundeservicen til bedriften. Mange av dem forteller at de har fått motstridende og til dels uhøflige beskjeder fra kundebehandlere når de har ringt dit flere ganger. En har sågar opplevd at kundebehandleren rett og slett la på når kunden ba om å få navnet til kundebehandleren hun snakket med.

Kundebehandlerne skårer også dårlig på løfter om å ringe tilbake til kunden når de har lovet dette.

Neste punkt på listen til de misfornøyde kundene er dekningen til 3. Kundene har kjøpt abonnement fra 3 som ikke har vært mulig å bruke der de bor. De som har dekning klager over at de har problemer med å motta samtaler og å legge igjen beskjed på telefonsvareren.

Telefonene har mange feil
Telefonene til 3 slipper heller ikke unna kritikk. Mange klager over at det er feil på telefonen de har, og at den ender opp på verksted for ofte. De er heller ikke fornøyd med at de ofte må oppgradere programvaren i telefonen på grunn av feil som oppstår.

Tænk har snakket med direktør for 3 Danmark, Jesper Weng ,om kundenes mange klager, og direktøren lover at servicen skal bedre seg. Han mener at startvansker og en for rask ekspansjon er årsaken til de mange klagene.

- Kundeservice er et av de områdene bedriften ser på med kritiske øyne. Siden i fjor har 3 rekruttert personell uavbrutt, og bedriften holder på med å lære opp enda flere ansatte nå. Vi merker allerede en forbedring på flere felt, sier Weng.

Også dekningsområder blir det arbeidet med hos 3. I dag dekker selskapet omkring 70 prosent av Danmark. Og kvaliteten på dekningen skal bli markant bedre fremover, lover Weng.

Det skal understrekes at undersøkelsen til Tænk ikke kan sies å være helt rettferdig mot 3. Her har bare de som er misfornøyd kommet til orde. 3 har omkring femtitusen kunder i Danmark. og Forbrukerrådet i Danmark har bare mottatt 45 klager på operatøren det siste halvåret.

Kommentarer (0)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen