Kodak slår sammen forretningsområder

Pressemeldingen til Kodak ligger vedlagt under.

Pressemelding

Sammenslåing av forretningsenheter gir nye muligheter for Kodak

Oslo 28. juli 2003 – For å styrke to av sine forretningsområder har Eastman Kodak Company besluttet å etablere en ny konsolidert forretningsenhet: Consumer & Professional Imaging. Til den nye forretningsenheten har man overført det meste av virksomheten som tidligere ble drevet i de separate enhetene Consumer Imaging og Kodak Professional.

– Ved å gjøre Consumer Imaging og Professional Imaging om til en enhet vil vi være bedre rustet til å møte våre kunders eksisterende og fremtidige behov. Vi kan nå dra nytte av et større spekter av teknologi og produkter innen analog- og digital foto. For våre kunder vil det innebære en sterkere organisasjon som bedre kan tilfredsstille deres produkt- og servicebehov. For våre ansatte betyr dette en mer effektiv og fordelaktig posisjon til å møte konkurransen i bransjen, sier Antonio Perez, Kodak’s President og Chief Operating Officer.

Alle produkter og tjenester i den nye enheten Consumer & Professional Imaging deles inn i nøkkelkategorier som fokuserer på ”capture” og ”output”. Kodaks verdensomspennende salgsorganisasjonen vil støtte dette med fokus på spesifikke muligheter innen de enkelte kundesegmentene. Produkter som forbrukerkamera, engangskamera, forbruker- og profesjonell film vil inngå i ”capture business”, mens produkter som kiosker, profesjonelle lab-løsninger og profesjonelle termikprintere, mini-lab for forhandlere, fotopapir og grossistvirksomhet legges under ”output business”.

Matthias Freund, som før sammenslåingen var Acting President for Consumer Imaging business, vil lede den nye forretningsenheten. Karen Smith-Pilkington, som ledet Kodak Professional, vil fra nå av være Business Operations Manager for den nye enheten.

– Ved å samle alt i en organisasjon kommer vi til å kunne tilfredsstille de unike krav som våre profesjonelle laboratorier, konsumentlaboratorier og konsumentkanaler har. I praksis samler vi kapasiteten fra to av verdens mest fremstående fotografivirksomheter, sier Freund og Smith-Pilkington. Allerede for et år siden slo vi sammen vår virksomhet på noen markeder, og vi har sett drastiske forbedringer innen visse produktområder. Vi forventer oss lignende – om ikke større – forbedringer i og med at vi kommer til å ha spesialisert salg og support for våre kunder samtidig som vi drar nytte av en felles infrastruktur.

Med den nye forretningsmessige kombinasjonen vil vi beholde vår forståelse for, og vårt engasjement for spesielle kundebehov. Samtidig kan vi dra nytte av flere ressurser for raskere fornyelse og bredere support. Kort sagt kommer vi til å være bedre rustet for å møte kundenes fremtidige behov gjennom forbedret produktutvikling og konkurransedyktige leveranser, sier Freund og Smith-Pilkington.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen