Jenter spiller mest

Dataspill regnes av mange som en guttedominert aktivitet. På mobilfronten er det helt annerledes, i følge en undersøkelse gjort av analyseselskapet Telephia. Hele to av tre mobilspill som selges, kjøpes av kvinner.

Undersøkelsen viser også at jenter liker spill som utfordrer intelligensen. Blant hjernetrimspill som Tetris og diverse spørrespill utgjør den kvinnelige spillerskaren nemlig over 70 prosent.

Mer overraskende, kan man si, er det at jentene også er i stort flertall når det kommer til sport- og bilspill. Seks av ti spill i denne sjangeren har kvinnelige kjøpere.

Den eneste spillsjangeren som lokker flere mannlige enn kvinnelige spillere til å benke seg foran mobilskjermen er eventyr- og actionspill.

Alle resultatene fra undersøkelsen kan lastes ned fra Telephias hjemmesider.

(Kilder: Telephia, Dagbladet)

 

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen