Irriterte mobilbrukere

Du har mest sannsynlig opplevd det selv. Du sitter på bussen, og en av dine medpassasjerer drar opp mobiltelefonen for å ringe. Han sjenerer seg ikke, og har en lang, høylytt og uinteressat samtale i mobiltelefonen mens resten av bussens passasjerer blir ufrivillige lyttere.

Norge er dessverre ikke det eneste landet hvor folk mangler mobilvett. En stor undersøkelse gjort i USA, viser at amerikanerne også irriterer seg over sine landsmenns mobilvaner. I følge undersøkelsen, har hele 82 prosent av alle amerikanere opplevd å bli irritert over andres mobilvaner. Det er imidlertid kun 8 prosent som innrømmer at de selv har irritert andre mens de bruker mobiltelefonen.

Undersøkelsen, som også tok for seg andre områder av amerikanernes mobilvaner, viste blant annet at over 40 prosent av de spurte brukte mobiltelefonen til å kurere kjedsomhet. Kanskje er det derfor 36 prosent av deltakerne i undersøkelsen svarte at de av og til har fått sjokk når telefonregningen dumpet ned i postkassa.

Den økende mobilbruken i USA er imidlertid ikke bare til besvær for amerikanerne. 74 prosent av de spurte svarte nemlig at de har brukt mobiltelefonen i nødsituasjoner, og fått hjelp raskt nettopp fordi de hadde mulighet til å ringe med en gang ulykken var ute.

Hvis du er en av de som irriterer deg over andres mobilvaner, eller er en irriterende mobilbruker selv, kan du ta en titt på vår guide til mobilvett.

(Kilde: Cellular News)

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen