Hver femte hører mobilmusikk

Undersøkelsen omfatter 6.800 mobilbrukere i 15 land, og viser at det er flere som hører musikk via mobiltelefonen enn på iPod eller andre MP3-spillere. Mens 16 prosent sier de hører musikk på mobilen hver dag, er det tilsvarende tallet for iPod og andre MP3-spillere bare på 10 prosent.

15 prosent hører daglig musikk på stereoanlegget hjemme. Bare bilstereo og hjemme-PC blir mer brukt til musikk enn MP3-mobilene. Begge disse brukes av 18 prosent hver dag.

Sengekos
Undersøkelsen sier også noe om hvor vi konsumerer musikken vår. Nesten halvparten av de som har mulighet til det sier de har hørt på mobilmusikk mens de har tatt offentlig transport. En tredel sier de hører musikk mens de venter på en avtale eller et møte, mens nesten hver fjerde bruker mobilen for å høre musikk i senga.

- Musikk er den mobilfunksjonen som har størst potensial for vekst, opplyser TNS, som har stått bak undersøkelsen.

Undersøkelsen er gjennomført blant personer i aldersgruppen 16 til 49 år. Norge var ikke med i undersøkelsen denne gang. Det var imidlertid Sverige, sammen med Australia, Brasil, Kina, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, India, Japan, Korea, Nederland, Russland, Storbritannia og USA.

Tallene viser ellers at det er mobilbrukerne i Korea og Japan som oftest lytter til mobilmusikk.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen