Her skal Samsung slå Nokia - sier de selv. (Foto: Marcio Silva (Forside: Robert Churchill))

Her har Nokia 70 prosent markedsandel

India er kanskje mindre enn Kina i antall mobilbrukere, men vokser stadig. Akkurat denne veksten er nå blitt hovedfokus for mobilprodusentene, i et land med 242 millioner mobilbrukere og over én milliard innbyggere.

Har 70 prosent markedsandel

Men om du trodde Norge og Finland var Nokias hjemmemarked - tro om igjen. Den finske mobilgiganten er nummer en i India også, men her med en markedsandel på hele 70 prosent. Nest i rekken er Sonu Ericsson med 8 prosent markedsandel, og Samsung som nummer tre med syv prosent.

Nå ønsker Samsung å utfordre Nokia også her. Etter å ha nærmest utkonkurrert finnene i det amerikanske markedet og utfordret selskapet en rekke andre steder, ønsker selskapet å doble andelen sin i India og retter øynene mot førsteplassen. Samsung gikk nettopp forbi Motorola, og dersom veksten fortsetter vil selskapet definitivt være nummer to i rekken innen nyttår.

Lanserer nye telefoner

Hvordan Samsung skal slå Nokia, sier selskapet mindre om. Men Samsung har derfor de siste månedene lansert et helt arsenal av nye telefoner i landet, både lavprismodeller og flaggskip som Armani, Soul og Serenata. Og ifølge hint selskapet selv har kommet med vil også prisene settes ned for å konkurrere mot Nokia, som allerede har et trygt grep om den jevne inder.

(Kilder: Samsung India, Cellular News, Wikipedia)

Kommentarer (2)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen