Guide
Sett en effektiv stopper for all søppelposten du får.

Slik stoppet vi all epost-spammen

Er du også lei overfylte innbokser?

E-post revolusjonerte informasjonsflyten i bedrifter og ga en mye rimeligere måte å kommunisere med familie og venner da alle fikk datamaskiner og Internett på 90-tallet. Det tok likevel ikke lang tid før mørke skyer la seg over den moderne kommunikasjonsformen. Utbredelsen og de lave kostnadene ble nemlig i løpet av kort tid like mye en forbannelse som en velgjører. Grunnen: reklame, eller på godt norsk, søppel-epost.

Den første søppel-eposten, som inneholdt reklame for et nytt datasystem til en million dollar per stykk, ble sendt så tidlig som i 1978. Mottakerne var noen hundre av forskerne som jobbet på Internetts forgjenger, Arpanet. De løp dessverre mann av huse for å sikre seg tilbudet i søppel-eposten, noe som sikret avsenderen solide 20 millioner dollar i inntekter på forholdsvis lite innsats.

Hadde forskerne visst hva denne e-posten skulle utvikle seg til å bli ville de kanskje ikke ha handlet som de gjorde. De skapte nemlig grunnlaget for et fenomen mange tusen mennesker prøver å kopiere den dag i dag.

Les kommentarene (12)

Her er noen av sakene du kan lese på Ekstra i dag:

Til toppen