Gamere skal bli nye James Bond

Mange unge er hektet på spill som James Bond, Hitman, Tom Clancy: Splinter Cell og Double Agent.

Nå vi britisk etterettning gå direkte til kilden og rekruttere spillerne som nye agenter.

De mener nemlig spillene har gitt god trening for virkelige oppdrag i felten.

Les også:
Ville unnskylde med marihuana
.
Bli en ekte Jedi ridder
.
Vil ha spillende mødre
.

Vil ha nettkampanje
Den britiske spionasjeinstitusjonen Government Communications Headquarters (GCHQ) vil nå nemlig plassere annonser i diverse spill for å rekruttere nye agenter ifølge Times Online. Reklamen vil bli plassert som egne plakater i blant annet spillet Tom Clancy: Splinter Cell og vil dukke opp når spillerne er logget på nett.

De mener at spillere har gode forutsetninger for å bli ekte agenter.

- Vi ønsker rekrutter som er teknologisk oppdaterte, tenker kjapt og som er godt kjente med datamaskiner, sier en talsperson fra GCHQ til Times Online.

Vil også nå de unge
GCHQ håper å nå en kjernegruppe på mannlige personer i alderen 8-34 år gjennom denne reklamen. At flere er alt for unge til å bli agenter ennå bekymrer ikke institusjonen. Å plante en ide i hodet på unge spillere er nemlig noe av bakgrunnen for kampanjen.

Foreløpig har institusjonen kjøpt en måned med kampanje, men det er godt mulig de vil utvide kampanjen og også satse på andre spill.

- Vi vil overvåke resultatene av dette forsøket og hvis det har en funksjon så vil vi revurdere våre metoder for rekruttering i henhold til dette, forklarer talskvinnen.

PST planlegger nok ikke lignende metoder i Norge, men nå har du i hvert fall en god grunn til å spille spill.

Hvor bra det er at fremtidens agenter har fått sin opplæring gjennom Hitman kan derimot diskuteres.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen