For drøyt med F**K it i ringetoneannonse.

Målgruppen for magasinet der annonsen stod på trykk er unge jenter. Med lesere så unge som 11 år sømmer dette seg særdeles dårlig, om vi skal tro alle klagene som kom inn til ASA, et organ som overvåker standarden på annonser i England.

Design Direct mener disse titlene er allmenn kjent, og viser til at det dreier seg om pop som er flittig spilt både i radio og på TV.

Krenkende
ASA erkjenner at titlene er kjent for de fleste, men gir like vel klagerne medhold i at ordene er upassende i et magasin for unge jenter. I følge ASAs kjennelse kan annonsen skape ”alvorlig eller omfattende krenkelse”.

Design Direct må derfor fjerne 50 Cents ”Pimp” og Eamons ”F**K it” fra annonsen for kooltones.com.

 

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen