Firefox 1.0PR passerer 5 millioner

Firefox er blitt kjent som alternativet til Internet Explorer, på grunn av at den er liten, og svært mykje sikrare. Sjølv store, amerikanske dagsaviser har skrive lange spaltar om kvifor ein bør skifte til Firefox, og då er det klart at mange skifter. Statistikk fra W3Schools viser at Mozilla-nettleserene til nå i oktober har 17% av nettlesermarkedet, et tall som har økt fra 8.2% i januar i år. Den norske nettleseren Opera har til sammenligning 2.3% av markedet.

Nettstaden SpreadFirefox.com, som er "PR-firmaet" til nettlesaren, samlar no inn pengar til å sette inn ein fullsides annonse i The New York Times når den endelige versjon 1.0 av nettlesaren er klar. Akkurat kva denne annonsen kostar er framleis ukjent, men ein kan rekne med at ei fullside koster omtrent 700 000 kroner, eller 100 000 USD. Personar som donerer pengar til denne saken, får namnet sitt lista opp på annosen.

Versjon 1.0 av Firefox skal etter planen lanserast 9. november. Du kan laste ned den svært populære teknologisniktitten fra Mozilla.org.

Kilder: SpreadFirefox.com, W3Schools

Kommentarer (3)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen