(Bilde: Skjermbilde/Yelp.com)

«...en bot på $500 per dårlige omtale på nett»

Nå straffer de hotellets dårlige kundeservice med slibrige bilder.

For hotellene kan brukeranmeldelser på Internett være helt avgjørende for å trekke til seg nye kunder. Derfor vil New York-hotellet Union Street Guest House bli kvitt de dårlige anmeldelsene de fikk, ved å legge til en linje i vilkårene sine, melder Ubergizmo.

Gjester som ville arrangere bryllup eller andre arrangementer på hotellet, ble bedt om å skrive under på at de aksepterte en bot på 500 dollar (3000 kroner) for hver negative omtale som dukket opp på nettet fra deres følge:

If you have booked the Inn for a wedding or other type of event anywhere in the region and given us a deposit of any kind for guests to stay at USGH there will be a $500 fine that will be deducted from your deposit for every negative review of USGH placed on any internet site by anyone in your party and/or attending your wedding or event. If you stay here to attend a wedding anywhere in the area and leave us a negative review on any internet site you agree to a $500 fine for each negative review.

Etter et kundeopprør på nettsiden Yelp, har hotellet fjernet setningen om gebyret på sine nettsider. I stedet står det at de ikke vil oppgi alle vilkårene for oppholdet på nettsiden, og at alle avtaler må skje per e-post.

Så vidt vi kan forstå var det ingen av gjestene som faktisk hadde blitt pålagt å betale gebyret på 500 dollar, så det var heller det at de hadde inkludert dette i vilkårene som satt sinnene i kok.

Forumbruker fig00r har lagt ut et svar fra hotelledelsen:

Foto: Skjermbilde via Fig00r
Et av de snillere bildene som ble lagt ut på hotellets Yelp-side.
Et av de snillere bildene som ble lagt ut på hotellets Yelp-side.Foto: Skjermbilde/Yelp.com

Får gjennomgå

Union Street Guest House har fire av fem stjernet på TripAdvisor (i skrivende stund), men på Yelp har vurderingen falt dramatisk de siste dagene. Der er gjennomsnittskarakteren nå på lusne 1,5 stjerner.

Mange av de som har vurdert hotellet har åpenbart ikke besøkt det selv, men bruker Yelp til å protestere mot den dårlige kundeservicen som andre har opplevd. Mange har også lastet opp obskøne bilder til hotellets Yelp-profil. Flere av dem er ment å forestille hotellets ansatte, eller forholdene på hotellet for øvrig.

Hotelleieren har i forkant av denne skandalen besvart nesten hver eneste negative omtale på TripAdvisor. Der legger vedkommende all skyld gjestene, og anklager dem for å prøve å sno seg unna avbestillingsgebyret deres. På dette hotellet må du nemlig avlyse bestillingen din senest 61 dager i forveien, ellers ...

Her er noen av brukeranmeldelsene som har tikket inn.
Her er noen av brukeranmeldelsene som har tikket inn. Se flere hos Yelp.Foto: Skjermbilde/Yelp.com

Sjekker du TripAdvisor, Yelp eller andre sider før du booker hotell? Kommentér i forumet nederst på siden!

Skal du ut og reise bør du ta med disse appene på tur:
Topp 3 reiseapper »

(Kilder: UbergizmoYelpTripAdvisor)

Kommentarer (5)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen