Dobbelagent med barbermaskin

"Splinter Cell" er et av verdens mestselgende dataspill-serier. Den siste utgaven heter "Double Agent". Der møter vi vår helt agentveteranen Sam Fischer, nå som undercover fange i et ubarmhjertig fengsel. Vår mann har fått et nytt, hemmelig oppdrag.
Skjeggstubbene har Sam Fischer i behold fra tidligere, men nå er han også glattraket på hodet.

Philips og Nivea
Det kan være flere årsaker til at Sam Fischer er blitt hårløs. En av årsakene er en avtale om produktplassering mellom Nivea og Philips, og spillprodusenten Ubisoft.
Skapet på badet i et hotellrom som Sam Fischer besøker, inneholder Philips barbermaskin og er fylt med Nivea-kremer.
Og vi som trodde at tøffinger brukte barberhøvel!

Slemminger med skjegg
I gatene i "Double Agent" finner du reklamesøyler med plakater med slagordene "Ondskapen har mange ansikter. Ikke la ditt bli ett av dem" og "The Good Guy har nesten aldri skjegg."
- Vi ønsker at produktene våre skal totalintegreres i spillet, sier en talsmann for Nivea.
Philips ønsker å minne alle spillerne om å barbere seg - med deres barbermaskin.

Stadig mer innbakt reklame
I følge en rapport fra analytikerne hos Yankee Group vil annonsering og produktplassering i spill nå opp i over 730 millioner dollar i 2010. Det er 13 ganger mer enn i 2005.
Tom Clancys "Splinter Cell: Double Agent" er nå i salg både for Xbox, Xbox 360, PlayStation 2, GameCube og Nintendo Wii.
Men foreløpig har Fischer skjeggstubbene i behold.

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen