(Bilde: Twitter/Facebook/Instagram/montasje)

Derfor gjør Jay-Z og vennene hans profilene sine lyseblå

Artistene digger den norskfødte streamingtjenesten TIDAL.

Flere kjente artister har vært litt skeptiske til at streamingtjenester overtar for CD-salg, og spesielt gjelder det i USA. Mange har nemlig klaget på at de ikke lenger tjener like mye som de gjorde på CD-ens storhetstid, og nå må ty til flere live-konserter for å tjene inn pengene.

Nå som rapperen Jay-Z kjøper Aspiro AB, og dermed også streamingtjenesten WiMP/TIDAL, ser det ut til å endre seg drastisk. I forbindelse med TIDAL-lanseringen i USA i kveld, har en slags «tidevannsbølge» begynt å skylle over Facebook, Instagram og Twitter, melder Mashable.

Kjente artister, som Beyoncé, Madonna, Kanye West, Rihanna, Usher og Nicky Minaj har alle endret profilbildene sine til den lyseblå TIDAL-fargen. Samtlige har også skrevet noe til støtte for den nye musikktjenesten, og oppfordrer sine følgere til å delta i kampanjen.

 

 

 

 

Flere av de samme artistene vil etter sigende gi ut musikken sin tidligere via TIDAL enn på Spotify i fremtiden. Dette er enda et bevis på at Jay-Z er i ferd med å overtale kollegaene sine om at streaming er veien å gå, og at TIDAL kan gi dem betalingen de selv synes de fortjener. I forrige uke gjorde også Spotify-kritiker Taylor Swift sine album (minus 1984) tilgjengelig via WiMP og TIDAL. De samme albumene er fortsatt ikke å finne på Spotify.

Jay-Zs streamingtjeneste er lansert i Norge
Vil TIDAL erstatte WiMP? »

(Kilder: Twitter, Facebook, Mashable)

 

Kommentarer (17)

Norges beste mobilabonnement

Januar 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen