Dell eksperimenterer med nye salgskanaler

Dell er viden kjent med sitt effektive konsept om å bestille all maskinvare på nett og få det levert dager eller uker senere på døra. Selskapet har offisielt ingen lokale forhandlere eller egne butikker der de har lager eller salgskonsulenter.

Nå er imidlertid selskapet i gang med å eksperimentere på andre salgsteknikker enn nettsidene. Det er nok neppe store kjøpesentere med Dell-utstyr eller forhandlerkanaler på gang. Derimot er selskapet svært interessert i å kunne nå sluttkundene enda lettere og da spesielt forbrukerne, som står for 15 prosent av inntektene i dag.

I fjor åpnet Dell et slags "showroom" i Dallas der man viste produktene og også kunne legge inn ordre på disse. Disse butikkene har ikke noe lager, men er altså bare en utstilling der man får tilgang til å bestille på samme måte som man gjør på nett eller over telefon. Pr. dags dato opererer Dell i tillegg nesten 200 små kiosker i diverse kjøpesentere der man kan se produktene. 

I løpet av året forventes det at selskapet åpner flere slike "showroom". Det vil garantert bli åpnet et par stykker i USA, men er foreløpig ukjent hvorvidt dette vil skje i Norge.

(Kilde: Extremetech)

Kommentarer (1)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen