Chess får gratis reklame


Faksimile: Telepriser.no

Da Post- og teletilsynet lanserte sin tjeneste Telepriser.no, var denne ment å være et verktøy for nøytral prissammenligning av blant annet mobilabonnementer.

Nå viser det seg at ikke alt er like nøytralt på tilsynets sider. Når du går inn på oversikten over priser på mobiltelefoni og skal lese hvilke forutsetninger mobilabonnementene har, står følgende å lese om Chess si Knock-Out-abonnement:

"Nytt kanonbillig Selfcare-abonnement fra Chess. Forutsetter at du mottar din faktura på epost i stedet for vanlig papirfaktura. Etablering kr 99,- Tillegg for å beholde ditt gamle telefonnummer kr 100,-"

Telepriser.nos beskrivelse av Chess sitt abonnement kan neppe kalles objektiv. Dette er underdirektør i Post- og teletilsynet, Elisabeth Aarsæther, enig i.

– Tekstene som ligger under forutsetningene skal ikke være reklamebaserte, sier Aarsæther til Amobil, og karakteriserer det hele som en glipp.

Aarsæther, som takker for at Amobil gjorde Post- og teletilsynet oppmerksom på saken, forteller at de skal endre ordlyden i beskrivelsen av Chess-abonnementet førstkommende mandag. Frem til da kan Chess boltre seg i gratisreklame på Telepriser.no.

(Kilde: Telepriser.no)

Kommentarer (6)

Norges beste mobilabonnement

Desember 2016

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

ICE Mobil 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Hello 5GB


Jeg bruker mye data:

Hello 10 GB


Jeg er superbruker:

Telia Smart Total


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen